Členovia tímu poskytujú našim deťom psychologickú a špeciálno-pedagogickú podporu, a spolu s učiteľmi sa starajú o bezpečné prostredie školy, o zlepšovanie vzťahov a sociálnej klímy v triedach, o rozvoj emocionálnej inteligencie, sociálnych kompetencií a zručností detí.
Spoluprácu a vzájomnú komunikáciu s rodičmi detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP) považujeme za kľúčovú. Dobré výsledky sa dajú dosiahnuť iba vtedy, ak podporu dieťaťu poskytujú rodičia spolu s učiteľmi a podporným tímom súčasne. Je dôležité, aby rodičia vnímali špecifické potreby svojho dieťaťa, a zároveň akceptovali možnosti školy.
Špeciálne pedagogičky majú u nás v škole v starostlivosti deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP). Sú to predovšetkým deti s vývinovými poruchami učenia – dyslexiou, dysgrafiou, dysortografiou, dyskalkúliou, deti s poruchami správania – ADD, ADHD, s poruchami autistického spektra a inými špecifikami.
S deťmi so ŠVVP pracujú v súlade s Metodickými pokynmi MŠ pre žiakov so ŠVVP v bežných základných školách. Zohľadňujú teda ich obmedzenia a poskytujú im možnosť kompenzácie. Kladú na ne adekvátne nároky a pomáhajú im do takej miery, do akej to potrebujú, aby naplnili svoj potenciál. Umožňujú im zažiť si úspech, pozitívne ich motivujú, posilňujú ich sebadôveru. Hodnotia ich v súlade s Metodickými pokynmi MŠ na hodnotenie a klasifikáciu žiakov so ŠVVP, v hodnotení teda zohľadňujú ich znevýhodnenia.
Školský psychológ je k dispozícii deťom, učiteľom a rodičom. Pomáha pri riešení zložitých situácií, vzťahových, konfliktných i osobnostných. Podieľa sa na riešení špecifických potrieb žiakov v oblasti správania (hyperaktivita, impulzivita, agresivita, šikana, pasivita, strach, tréma, úzkosť a pod.).
Pracuje s deťmi individuálne i skupinovo, komunikuje s rodičmi. Poskytuje poradenstvo v oblasti profesionálnej orientácie a voľby povolania žiakov.
Podieľa sa na budovaní triednej klímy a zdravých vzťahov medzi deťmi.
Zúčastňuje sa teambuildingov a iných akcií podporujúcich priateľstvá a dobré vzťahy.
Asistent učiteľa pomáha pri zabezpečovaní plynulého chodu výchovno-vzdelávaciehi procesu v triede. Bezprostredne spolupracuje s učiteľom na základe odporúčaní špeciálneho pedagóga. Pomáha a podporuje deti so špecifickými potrebami priamo na vyučovaní, v triede i mimo nej. Precvičuje a upevňuje si s nimi učivo, pripravuje sa s nimi na testy. Upravuje pre ne učebné materiály, zabezpečuje kompenzačné pomôcky. Podporuje rozvoj správnych pracovných návykov detí a ich sociálnych kompetencií.
Asistentky učiteľa:
Cirkevná základná škola – Narnia
Beňadická 38, 851 06 Bratislava
IČO: 30809193
DIČ: 2020911794
po – pia: 7:30 – 16:00
tel.: +421 2 32 111 555
mail: tajomnik@narniaba.sk
Už od roku 1994 vytvárame bezpečné a radostné prostredie, v ktorom sa učíme práci na sebe, vnímavosti voči okoliu, zodpovednosti za svet a pokore pred Tajomstvom. Rozvíjame vedomosti, hodnoty, vzťahy a zručnosti, potrebné pre život v neustále sa meniacom svete.