Napriek tomu, že nie sme bilingválna škola, deťom vytvárame unikátne prostredie, v ktorom sa môžu dohovoriť iba po anglicky – so zahraničnými lektormi, ktorí ich vyučujú už od 1. ročníka, ako aj v dennom kontakte so slovenskými učiteľmi angličtiny.
Vďaka 5 hodinám angličtiny týždenne, ku ktorým pribúda od 4. ročníka aj predmet v angličtine, napredujú vo svojich jazykových zručnostiach až po úroveň B2 medzinárodného jazykového referenčného rámca CEFR v ôsmom resp. 9. ročníku.
Na 1. stupni nám ide o to, aby sa žiaci nielen učili angličtinu, ale aby sa ju naučili mať radi. Snažíme sa o to, aby učenie bolo zábavným, radostným a tvorivým procesom.
Na 2. stupni od žiakov očakávame, že budú aktívne používať slovnú zásobu a gramatiku, ktorú si osvojili na 1. stupni.
Našim cieľom je, aby sa posunuli od jednoduchého poznania angličtiny k schopnosti fungovať v anglicky hovoriacom prostredí. Úroveň angličtiny testujeme v ročníkoch 6. až 9. štandardizovaným testovacím nástrojom tzv. Tracktestom, ktorý nám dáva nezávislý obraz o jazykových zručnostiach našich žiakov v oblasti gramatiky, slovnej zásoby, porozumenia textu a počúvania.
Cirkevná základná škola – Narnia
Beňadická 38, 851 06 Bratislava
IČO: 30809193
DIČ: 2020911794
po – pia: 7:30 – 16:00
tel.: +421 2 32 111 555
mail: tajomnik@narniaba.sk
Už od roku 1994 vytvárame bezpečné a radostné prostredie, v ktorom sa učíme práci na sebe, vnímavosti voči okoliu, zodpovednosti za svet a pokore pred Tajomstvom. Rozvíjame vedomosti, hodnoty, vzťahy a zručnosti, potrebné pre život v neustále sa meniacom svete.
Metóda Jolly Phonics využíva syntézu zvukov anglického jazyka. Deti sa učia 5 základných zručností:
1. Učenie sa zvukov anglického jazyka
Deti sa učia 42 zvukov používaných v anglickom jazyku. Zvuky zahrňujú základné znaky abecedy ako aj spojenia znakov (sh, ch, th, ai, ue…). Spojenie dvoch písmen tvoriacich jednu hlásku nazývame digraph.
2. Formovanie písmen
Pomocou rôznych metód stimulujúcich rôzne zmysly sa deti učia ako formovať a písať písmená.
3. Spájanie – syntéza zvukov do slov
Deti sa učia zvuky spájať do slov a tým čítať a písať slová.
4. Rozoznávanie zvukov v slovách – anylýza zvukov v slove
Deti sa učia počuť jednotlivé zvuky v slovách. Určujú, či zvuk počuli na začiatku, v strede alebo na konci slova. Dáva im to vynikajúci základ pre zvládnutie hláskovania.
5. Spelling nezbedných slovíčok
V nezbedných slovíčkach neplatia vo výslovnosti pravidlá, ktoré sa deti učia pri jednotlivých hláskach. Preto sa výslovnosť a písanie týchto slov učia zvlášť.
Cieľom je, aby sa deti postupne oboznamovali aj s odbornejšou slovnou zásobou. Zaoberajú sa témami ako je vesmír, planéty, ľudské telo s cieľom pochopiť základné prírodné javy a fungovanie ľudského organizmu.
Tento predmet vyučuje native speaker.
je organizovaný ako týždenný pobyt v prírode pre 4. ročník s učiteľmi angličtiny a našimi zahraničnými lektormi.
V rámci anglického kempu sa štvrtáci zapájajú do rôznych aktivít, ktoré im pomáhajú zlepšovať jazykové zručnosti a komunikáciu v angličtine. Patrí sem napríklad hranie hier, tanečné a divadelné predstavenia, diskusie, športové aktivity, tvorivé dielne, výlety a exkurzie. Všetky tieto aktivity sú vedené v angličtine, aby mali deti možnosť používať jazyk prirodzeným spôsobom, pričom sa zároveň zabavia a vytvárajú si nové priateľstvá.