Preskočiť na obsah
  • O nás
    • Misia a vízia školy
    • Naše začiatky a príbeh
    • Správa školy
    • Vedenie školy
    • Učitelia a zamestnanci
  • Život v škole
    • Aktuality
    • 1. stupeň
    • 2. stupeň
    • Language department
    • Podporný tím
    • Rest time
    • Krúžky
  • Pre záujemcov
    • Virtuálna prehliadka
    • Proces prijímania
    • Poplatky za školu
    • Cesta – ako sa k nám dostať
    • Kariéra
  • Komunita rodičov
    • Narnijská komunita
    • Rada rodičov
    • OZ Brána do Narnie
    • Štipendijný fond Kaspian
    • Finančná podpora školy
  • Žiacka podpora
    • Formuláre a dokumenty
    • Stravovanie
    • Knižnica
    • Psychologická pomoc
    • Rada 26
    • Rozvrh
  • FAQ
  • O nás
    • Misia a vízia školy
    • Naše začiatky a príbeh
    • Správa školy
    • Vedenie školy
    • Učitelia a zamestnanci
  • Život v škole
    • Aktuality
    • 1. stupeň
    • 2. stupeň
    • Language department
    • Podporný tím
    • Rest time
    • Krúžky
  • Pre záujemcov
    • Virtuálna prehliadka
    • Proces prijímania
    • Poplatky za školu
    • Cesta – ako sa k nám dostať
    • Kariéra
  • Komunita rodičov
    • Narnijská komunita
    • Rada rodičov
    • OZ Brána do Narnie
    • Štipendijný fond Kaspian
    • Finančná podpora školy
  • Žiacka podpora
    • Formuláre a dokumenty
    • Stravovanie
    • Knižnica
    • Psychologická pomoc
    • Rada 26
    • Rozvrh
  • FAQ
  • O nás
    • Misia a vízia školy
    • Naše začiatky a príbeh
    • Správa školy
    • Vedenie školy
    • Učitelia a zamestnanci
  • Život v škole
    • Aktuality
    • 1. stupeň
    • 2. stupeň
    • Language department
    • Podporný tím
    • Rest time
    • Krúžky
  • Pre záujemcov
    • Virtuálna prehliadka
    • Proces prijímania
    • Poplatky za školu
    • Cesta – ako sa k nám dostať
    • Kariéra
  • Komunita rodičov
    • Narnijská komunita
    • Rada rodičov
    • OZ Brána do Narnie
    • Štipendijný fond Kaspian
    • Finančná podpora školy
  • Žiacka podpora
    • Formuláre a dokumenty
    • Stravovanie
    • Knižnica
    • Psychologická pomoc
    • Rada 26
    • Rozvrh
  • FAQ
  • O nás
    • Misia a vízia školy
    • Naše začiatky a príbeh
    • Správa školy
    • Vedenie školy
    • Učitelia a zamestnanci
  • Život v škole
    • Aktuality
    • 1. stupeň
    • 2. stupeň
    • Language department
    • Podporný tím
    • Rest time
    • Krúžky
  • Pre záujemcov
    • Virtuálna prehliadka
    • Proces prijímania
    • Poplatky za školu
    • Cesta – ako sa k nám dostať
    • Kariéra
  • Komunita rodičov
    • Narnijská komunita
    • Rada rodičov
    • OZ Brána do Narnie
    • Štipendijný fond Kaspian
    • Finančná podpora školy
  • Žiacka podpora
    • Formuláre a dokumenty
    • Stravovanie
    • Knižnica
    • Psychologická pomoc
    • Rada 26
    • Rozvrh
  • FAQ

Language department

Napriek tomu, že nie sme bilingválna škola, deťom vytvárame unikátne prostredie, v ktorom sa môžu dohovoriť iba po anglicky – so zahraničnými lektormi, ktorí ich vyučujú už od 1. ročníka, ako aj v dennom kontakte so slovenskými učiteľmi angličtiny.

Vďaka 5 hodinám angličtiny týždenne, ku ktorým pribúda od 4. ročníka aj predmet v angličtine, napredujú vo svojich jazykových zručnostiach až po úroveň B2 medzinárodného jazykového referenčného rámca CEFR v ôsmom resp. 9. ročníku.

Ako učíme angličtinu na 1. stupni

Na 1. stupni nám ide o to, aby sa žiaci nielen učili angličtinu, ale aby sa ju naučili mať radi. Snažíme sa o to, aby učenie bolo zábavným, radostným a tvorivým procesom.

Jolly Phonics   

Program pre výučbu zručností čítania a písania v anglickom jazyku, ktorý využívame v 1. a 2. ročníku …

SCIENCE (prvý predmet v angličtine)

Vo štvrtom ročníku uvádzame prvý predmet v angličtine – Science (prírodopis)…

English Camp  

Vo štvrtom ročníku sa deti zúčastnia aj English Campu, kde majú príležitosť stráviť 5 dní v anglicky hovoriacom prostredí…

Ako učíme angličtinu na 2. stupni

Na 2. stupni od žiakov očakávame, že budú aktívne používať slovnú zásobu a gramatiku, ktorú si osvojili na 1. stupni.

Našim cieľom je, aby sa posunuli od jednoduchého poznania angličtiny k schopnosti fungovať v anglicky hovoriacom prostredí. Úroveň angličtiny testujeme v ročníkoch  6. až 9. štandardizovaným testovacím nástrojom tzv. Tracktestom, ktorý nám dáva nezávislý obraz o jazykových zručnostiach našich žiakov v oblasti gramatiky, slovnej zásoby, porozumenia textu a počúvania.

Aktívne používanie slovnej zásoby a gramatiky

Rozvíjanie kritického myslenia

Book reading program

Druhý cudzí jazyk

Kontakt

Mária CHAMRAZOVÁ

líderka tímu jazykového oddelenia, advisorka 8.V
maria.chamrazova@narniaba.sk

Už od roku 1994 vytvárame bezpečné a radostné prostredie, v ktorom sa učíme práci na sebe, vnímavosti voči okoliu, zodpovednosti za svet a pokore pred Tajomstvom. Rozvíjame vedomosti, hodnoty, vzťahy a zručnosti, potrebné pre život v neustále sa meniacom svete.

Kontakt

Cirkevná základná škola – Narnia
Beňadická 38, 851 06 Bratislava
IČO: 30809193
DIČ: 2020911794

Sekretariát

po – pia: 7:30 – 16:00
tel.: +421 2 32 111 555
mail: tajomnik@narniaba.sk

Cesta – ako sa k nám dostať

Dôležité odkazy
  • Edupage
  • Pointbook
  • OneNote
  • Edupage
  • Pointbook
  • OneNote
Sledujte nás
Facebook Instagram Youtube
Školy
  • Bilingválne gymnázium C.S. Lewisa
  • Lýceum C.S. Lewisa
  • Narnia Trnava
  • Narnia Levice
  • Narnia Pezinok
  • Bilingválne gymnázium C.S. Lewisa
  • Lýceum C.S. Lewisa
  • Narnia Trnava
  • Narnia Levice
  • Narnia Pezinok

Už od roku 1994 vytvárame bezpečné a radostné prostredie, v ktorom sa učíme práci na sebe, vnímavosti voči okoliu, zodpovednosti za svet a pokore pred Tajomstvom. Rozvíjame vedomosti, hodnoty, vzťahy a zručnosti, potrebné pre život v neustále sa meniacom svete.

  • © 2023 Copyright CZŠ Narnia
  • GDPR
  • Cookies
  • Mapa stránky
  • Dizajn manuál
  • Vytvoril a navrhol: Webikon
  • Ilustrácie: daniole.com
© 2023 Copyright CZŠ Narnia
Spravujte súhlas so súbormi cookie
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
Zobraziť predvoľby
{title} {title} {title}

Základné zručnosti nadobudnuté pomocou metódy Jolly Phonics

Metóda Jolly Phonics využíva syntézu zvukov anglického jazyka. Deti sa učia 5 základných zručností:

1. Učenie sa zvukov anglického jazyka

Deti sa učia 42 zvukov používaných v anglickom jazyku. Zvuky zahrňujú základné znaky abecedy ako aj spojenia znakov (sh, ch, th, ai, ue…). Spojenie dvoch písmen tvoriacich jednu hlásku nazývame digraph.

2. Formovanie písmen
Pomocou rôznych metód stimulujúcich rôzne zmysly sa deti učia ako formovať a písať písmená.

3. Spájanie – syntéza zvukov do slov
Deti sa učia zvuky spájať do slov a tým čítať a písať slová.

4. Rozoznávanie zvukov v slovách – anylýza zvukov v slove
Deti sa učia počuť jednotlivé zvuky v slovách. Určujú, či zvuk počuli na začiatku, v strede alebo na konci slova. Dáva im to vynikajúci základ pre zvládnutie hláskovania.

5. Spelling nezbedných slovíčok
V nezbedných slovíčkach neplatia vo výslovnosti pravidlá, ktoré sa deti učia pri jednotlivých hláskach. Preto sa výslovnosť a písanie týchto slov učia zvlášť.

SCIENCE (prvý predmet v angličtine)

Cieľom je, aby sa deti postupne oboznamovali aj s odbornejšou slovnou zásobou. Zaoberajú sa témami ako je vesmír, planéty, ľudské telo s cieľom pochopiť základné prírodné javy a fungovanie ľudského organizmu.

Tento predmet vyučuje native speaker.

English camp

je organizovaný ako týždenný pobyt v prírode pre 4. ročník s učiteľmi angličtiny a našimi zahraničnými lektormi.

V rámci anglického kempu sa štvrtáci zapájajú do rôznych aktivít, ktoré im pomáhajú zlepšovať jazykové zručnosti a komunikáciu v angličtine. Patrí sem napríklad hranie hier, tanečné a divadelné predstavenia, diskusie, športové aktivity, tvorivé dielne, výlety a exkurzie. Všetky tieto aktivity sú vedené v angličtine, aby mali deti možnosť používať jazyk prirodzeným spôsobom, pričom sa zároveň zabavia a vytvárajú si nové priateľstvá.

  • Už od 5. ročníka si deti vedú svoj denník v angličtine
  • Vo vyšších ročníkoch diskutujú o aktuálnych témach a sú schopní zdieľať svoje názory
  • Učia sa vyjadriť svoj názor aj v písomnej forme v podobe esejí
  • Samozrejmosťou je aj absolvovanie jedného predmetu v angličtine
  • Pracujeme s materiálmi na podporu rozlišovania faktov od názorov
  • Žiaci vedú debaty na aktuálne témy
  • Vytvárame priestor na tvorivosť v rámci zadaní rôznych projektov
  • Žiaci v rámci hodín angličtiny čítajú knihy s rôznymi témami
  • V spoločnej diskusii rozvíjajú danú tému
  • Prečítané knihy spracúvajú vo forme projektov alebo esejí, prípadne rolových hier
  • Ponúkame výber z dvoch cudzích jazykov – španielsky alebo nemecký
  • V 6. ročníku začína ponuka druhého cudzieho jazyka formou krúžku, hodnoteným predmetom je od 7. ročníka
  • Dôraz zostáva na výuke angličtiny, dve hodiny druhého cudzieho jazyka odrážajú pomalšie tempo ich napredovania v tomto jazyku oproti angličtine