Snažíme sa aby, aby žiaci nadobudli primerane veku rozvinuté kľúčové spôsobilosti (kompetencie), zmysluplné základné vedomosti a znalosti.
Súčasťou cieľov je vypestovať u žiakov zodpovednosť za vlastné učenie sa a poskytnúť im príležitosti objaviť a rozvinúť ich schopnosti v súlade s ich reálnymi možnosťami, aby získali podklad pre optimálne rozhodnutie o ďalšom vzdelávaní.
Prechod na 2. stupeň deťom uľahčujeme aj tým, že ich v 5. ročníku ešte sprevádza a učí ich triedny učiteľ z 1. stupňa. Sústreďujeme sa na deti, aktívne ich počúvame a podporujeme v kladení otázok. Chceme, aby sa v škole cítili bezpečne a mali priestor na hlboké myslenie a robenie chýb.
Poskytujeme im spätnú väzbu na ich výkon a pomáhame im zlepšovať sa. Učitelia v triede/ročníku navzájom spolupracujú a podporujú sa v rozvoji zručností – pracovať v tíme, riešiť problémy, tvorivo a kriticky myslieť.
Na druhom stupni sa venujeme nielen akademickým zručnostiam, ale aj budovaniu charakteru pomocou hodnotového programu a hodín Advisory.
Je podporný výchovný program, v rámci ktorého sa usilujeme o vytváranie a utužovanie triedneho kolektívu, podporu žiakov hodnotovou formáciou, posilňovanie ich pracovných a organizačných návykov a poskytovanie spätnej väzby. Hodiny Advisory sú dve vyučovacie hodiny týždenne, ktoré advisori (triedni učitelia) trávia so svojou triedou.
Priestor Advisory hodín nám vytvára príležitosti na:
5.ročník
Pomáhame našim žiakom lepšie sa prispôsobiť zmenám, ktoré prináša druhý stupeň. Sústreďujeme sa na to, aby si osvojili rôzne spôsoby učenia sa a naučili sa zvládať nové zodpovednosti. Pri tomto procese sa zameriavame na rozvíjanie dôležitých hodnôt – rozvážnosť a spravodlivosť.
6.ročník
Zameriavame sa na podporu našich žiakov v nových skupinách (viď MIX 6). Snažíme sa ich posilniť v schopnosti rozpoznávať potenciálne riziká v digitálnom svete a v budovaní návyku systematickej práce s cieľom dosiahnuť konkrétne výsledky. Taktiež sa venujeme rozvíjaniu cností ako statočnosť a striedmosť.
7.ročník
V tomto ročníku sa venujeme dôležitosti vyjadrovania názorov a spätnej väzby zo strany našich žiakov. Učíme ich, ako premýšľať kriticky a reflektovať na veci s úctou. Naším cieľom je rozvíjať ich schopnosť kritického myslenia a pomáhať im premýšľať o hodnotách a hraniciach.
8.ročník
Záleží nám na tom, aby sme podporovali žiakov v budovaní zdravých vzťahov, pri výbere strednej školy a príprave na ňu. Žiaci majú možnosť venovať sa písaniu svojej ročníkovej práce (VIP). Súčasťou vyučovania je aj otvorená diskusia o vzťahoch a láske.
9.ročník
Vytvárame priestor, kde žiaci majú možnosť vyjadriť svoju jedinečnosť. Spoločne sa rozprávame o dôležitej cnosti nádeje, ktorá nám pomáha veriť v lepšiu budúcnosť. Zároveň podporujeme žiakov v aktívnom konaní dobročinnosti a pomáhame im objaviť radosť zo šírenia dobra. V rámci nášho programu tútoring – poskytujeme žiakom pravidelné 1:1 s tútorom, kde im poskytujeme individuálnu podporu a vedenie.
Počas školského roka realizujeme spoločné stretnutia na galérii tzv. assembly, ktoré sú určené na oslovenie aktuálnej situácie v škole, vzájomné spoločné prepájanie sa, možnosť stretnúť zaujímavých hostí, či sa spoločne tešiť z úspechov alebo dobrých činov spolužiakov. Assembly môže byť miestnom prepájanie pre celý druhý stupeň, alebo pre konkrétne ročníky.
Zmyslom Činu mesiaca je poukázať na dobré činy, pozitívne príklady správania sa, ktorými deti môžu medzi sebou inšpirovať druhé deti. Optika, ktorú by sme deťom mali dávať nie je len “čo si zase zbúral?” ale skôr “čo si vybudoval?” Cieľom výchovného procesu nie je dieťa, ktoré nerobí nejaké veci, ale naopak, ktoré sa programovo snaží konať dobro.
ČIN MESIACA nemusí byť na prvý pohľad úžasne hrdinský, neopakovateľný jednorazový čin. Naopak môže to byť dobrý skutok, ktorý dokáže urobiť každý z nás, no napriek tomu ho málokedy urobíme.
Na vhodných miestach v škole sú škatule s formulármi, kde kedykoľvek môže dieťa aj učiteľ napísať a vhodiť akýkoľvek postreh, keď videl niekoho konať dobro. Z nominovaných činov vyberajú zástupcovia tried konsenzom čin, ktorý získa ocenenie Čin mesiaca a vyhlásia ho na assembly.
Cirkevná základná škola – Narnia
Beňadická 38, 851 06 Bratislava
IČO: 30809193
DIČ: 2020911794
po – pia: 7:30 – 16:00
tel.: +421 2 32 111 555
mail: tajomnik@narniaba.sk
Už od roku 1994 vytvárame bezpečné a radostné prostredie, v ktorom sa učíme práci na sebe, vnímavosti voči okoliu, zodpovednosti za svet a pokore pred Tajomstvom. Rozvíjame vedomosti, hodnoty, vzťahy a zručnosti, potrebné pre život v neustále sa meniacom svete.
Výučba prírodovedných predmetov na 2. stupni prebieha s dôrazom na rozvoj konštruktivistického myslenia a objavovania. Naši vyučujúci sú dlhodobo zapojení do programu Expedícia, ktorý ponúka najucelenejšiu metodiku v tomto type výučby. Expedícia prináša žiakom:
Jeden krát za polrok prerušíme na týždeň vyučovanie podľa rozvrhu, aby sme sa zamerali na rozvoj zručností projektovou formou. Žiaci dostanú možnosť stať sa bádateľmi, objaviteľmi a mysliteľmi a hlbšie skúmať konkrétnu tému.
V jednotlivých ročníkoch sa zameriavame na tieto dôrazy:
Veríme, že jednou z kľúčových zručností v 21. storočí je schopnosť adaptácie na spoluprácu v meniacom sa prostredí a v rozličných kolektívoch. Zároveň máme opakujúcu sa skúsenosť, že každá trieda si nesie niekoľko žiakov, ktorí nevedia vyjsť zo svojich koľají – zabehané masky/roly/správanie, toto môže u ostatných v triede vyvolávať pocit nezmeniteľného stavu, „naučenej bezmocnosti“. V niektorých triedach vznikajú „ponorkové choroby“, keď sa neustále dookola vracajú ku krivdám ešte z prvého stupňa (ako žiaci, tak aj rodičia).
Preto má premiešanie kolektívov za cieľ dať vzťahom v triede novú šancu, priestor na vzniknutie nových priateľstiev, dynamík a funguje ako prevencia sociálneho vyčleňovania jednotlivcov.
Viac informácií ako vyučujeme anglický jazyk nájtete na stránke Language department.