Preskočiť na obsah
  • O nás
    • Misia a vízia školy
    • Naše začiatky a príbeh
    • Správa školy
    • Vedenie školy
    • Učitelia a zamestnanci
  • Život v škole
    • Aktuality
    • 1. stupeň
    • 2. stupeň
    • Language department
    • Podporný tím
    • Rest time
    • Krúžky
  • Pre záujemcov
    • Virtuálna prehliadka
    • Proces prijímania
    • Poplatky za školu
    • Cesta – ako sa k nám dostať
    • Kariéra
  • Komunita rodičov
    • Narnijská komunita
    • Rada rodičov
    • OZ Brána do Narnie
    • Štipendijný fond Kaspian
    • Finančná podpora školy
  • Žiacka podpora
    • Formuláre a dokumenty
    • Stravovanie
    • Knižnica
    • Psychologická pomoc
    • Rada 26
    • Rozvrh
  • FAQ
  • O nás
    • Misia a vízia školy
    • Naše začiatky a príbeh
    • Správa školy
    • Vedenie školy
    • Učitelia a zamestnanci
  • Život v škole
    • Aktuality
    • 1. stupeň
    • 2. stupeň
    • Language department
    • Podporný tím
    • Rest time
    • Krúžky
  • Pre záujemcov
    • Virtuálna prehliadka
    • Proces prijímania
    • Poplatky za školu
    • Cesta – ako sa k nám dostať
    • Kariéra
  • Komunita rodičov
    • Narnijská komunita
    • Rada rodičov
    • OZ Brána do Narnie
    • Štipendijný fond Kaspian
    • Finančná podpora školy
  • Žiacka podpora
    • Formuláre a dokumenty
    • Stravovanie
    • Knižnica
    • Psychologická pomoc
    • Rada 26
    • Rozvrh
  • FAQ
  • O nás
    • Misia a vízia školy
    • Naše začiatky a príbeh
    • Správa školy
    • Vedenie školy
    • Učitelia a zamestnanci
  • Život v škole
    • Aktuality
    • 1. stupeň
    • 2. stupeň
    • Language department
    • Podporný tím
    • Rest time
    • Krúžky
  • Pre záujemcov
    • Virtuálna prehliadka
    • Proces prijímania
    • Poplatky za školu
    • Cesta – ako sa k nám dostať
    • Kariéra
  • Komunita rodičov
    • Narnijská komunita
    • Rada rodičov
    • OZ Brána do Narnie
    • Štipendijný fond Kaspian
    • Finančná podpora školy
  • Žiacka podpora
    • Formuláre a dokumenty
    • Stravovanie
    • Knižnica
    • Psychologická pomoc
    • Rada 26
    • Rozvrh
  • FAQ
  • O nás
    • Misia a vízia školy
    • Naše začiatky a príbeh
    • Správa školy
    • Vedenie školy
    • Učitelia a zamestnanci
  • Život v škole
    • Aktuality
    • 1. stupeň
    • 2. stupeň
    • Language department
    • Podporný tím
    • Rest time
    • Krúžky
  • Pre záujemcov
    • Virtuálna prehliadka
    • Proces prijímania
    • Poplatky za školu
    • Cesta – ako sa k nám dostať
    • Kariéra
  • Komunita rodičov
    • Narnijská komunita
    • Rada rodičov
    • OZ Brána do Narnie
    • Štipendijný fond Kaspian
    • Finančná podpora školy
  • Žiacka podpora
    • Formuláre a dokumenty
    • Stravovanie
    • Knižnica
    • Psychologická pomoc
    • Rada 26
    • Rozvrh
  • FAQ

2. stupeň

2. stupeň

Snažíme sa aby, aby žiaci nadobudli primerane veku rozvinuté kľúčové spôsobilosti (kompetencie), zmysluplné základné vedomosti a znalosti.

Súčasťou cieľov je vypestovať u žiakov zodpovednosť za vlastné učenie sa a poskytnúť im príležitosti objaviť a rozvinúť ich schopnosti v súlade s ich reálnymi možnosťami, aby získali podklad pre optimálne rozhodnutie o ďalšom vzdelávaní.

  • Vyučovanie
  • Budovanie charakteru
  • Assembly
  • Dobré činy
  • Žiacka komunita
  • Vyučovanie
  • Budovanie charakteru
  • Assembly
  • Dobré činy
  • Žiacka komunita

Vyučovanie

Prechod na 2. stupeň deťom uľahčujeme aj tým, že ich v 5. ročníku ešte sprevádza a učí ich triedny učiteľ z 1. stupňa. Sústreďujeme sa na deti, aktívne ich počúvame a podporujeme v kladení otázok. Chceme, aby sa v škole cítili bezpečne a mali priestor na hlboké myslenie a robenie chýb.

Poskytujeme im spätnú väzbu na ich výkon a pomáhame im zlepšovať sa. Učitelia v triede/ročníku navzájom spolupracujú a podporujú sa v rozvoji zručností – pracovať v tíme, riešiť problémy, tvorivo a kriticky myslieť.

Expedícia

Výučba prírodovedných predmetov na 2. stupni prebieha s dôrazom na rozvoj konštruktivistického myslenia a objavovania.

Projektové dni

Jeden krát za polrok prerušíme na týždeň vyučovanie podľa rozvrhu, aby sme sa zamerali na rozvoj zručností projektovou formou.

Premiešanie žiackych kolektívov (MIX 6)

Veríme, že jednou z kľúčových zručností v 21. storočí je schopnosť adaptácie na spoluprácu v meniacom sa prostredí a v rozličných kolektívoch.

Výučba anglického jazyka

Náš prístup k učeniu anglického jazyka je postavený na dôraze rozvoja všetkých štyroch jazykových zručností – čítania, písania, počúvania a rozprávania.

Budovanie charakteru

Na druhom stupni sa venujeme nielen akademickým zručnostiam, ale aj budovaniu charakteru pomocou hodnotového programu a hodín Advisory.

Advisory

Je podporný výchovný program, v rámci ktorého sa usilujeme o vytváranie a utužovanie triedneho kolektívu, podporu žiakov hodnotovou formáciou, posilňovanie ich pracovných a organizačných návykov a poskytovanie spätnej väzby. Hodiny Advisory sú dve vyučovacie hodiny týždenne, ktoré advisori (triedni učitelia) trávia so svojou triedou.

Priestor Advisory hodín nám vytvára príležitosti na:

  • BYŤ SPOLU, vytvoriť spoločný projekt
  • DAŤ PRIESTOR deťom zistiť kto sme
  • otvorene sa ROZPRÁVAŤ na rôzne témy
  • OSOBNÝ ROZVOJ, rast na oboch stranách
  • zbieranie a počúvanie nápadov od detí a SPÄTNÚ VÄZBU na obe strany
  • PREVENCIU a riešenie možných problémov
  • DUCHOVNÝ ROZVOJ a ponuku kresťanstva
  • POMOC a podporu s UČENÍM SA a organizáciou času

5.ročník
Pomáhame našim žiakom lepšie sa prispôsobiť zmenám, ktoré prináša druhý stupeň. Sústreďujeme sa na to, aby si osvojili rôzne spôsoby učenia sa a naučili sa zvládať nové zodpovednosti. Pri tomto procese sa zameriavame na rozvíjanie dôležitých hodnôt –  rozvážnosť a spravodlivosť.

6.ročník
Zameriavame sa na podporu našich žiakov v nových skupinách (viď MIX 6). Snažíme sa ich posilniť v schopnosti rozpoznávať potenciálne riziká v digitálnom svete a v budovaní návyku systematickej práce s cieľom dosiahnuť konkrétne výsledky. Taktiež sa venujeme rozvíjaniu cností ako statočnosť a striedmosť.

7.ročník
V tomto ročníku sa venujeme dôležitosti vyjadrovania názorov a spätnej väzby zo strany našich žiakov. Učíme ich, ako premýšľať kriticky a reflektovať na veci s úctou. Naším cieľom je rozvíjať ich schopnosť kritického myslenia a pomáhať im premýšľať o hodnotách a hraniciach. 

8.ročník
Záleží nám na tom, aby sme podporovali žiakov v budovaní zdravých vzťahov, pri výbere strednej školy a príprave na ňu. Žiaci majú možnosť venovať sa písaniu svojej ročníkovej práce (VIP). Súčasťou vyučovania je aj otvorená diskusia o vzťahoch a láske. 

9.ročník
Vytvárame priestor, kde žiaci majú možnosť vyjadriť svoju jedinečnosť. Spoločne sa rozprávame o dôležitej cnosti nádeje, ktorá nám pomáha veriť v lepšiu budúcnosť. Zároveň podporujeme žiakov v aktívnom konaní dobročinnosti a pomáhame im objaviť radosť zo šírenia dobra. V rámci nášho programu tútoring – poskytujeme žiakom pravidelné 1:1 s tútorom, kde im poskytujeme individuálnu podporu a vedenie. 

Assembly

Počas školského roka realizujeme spoločné stretnutia na galérii tzv. assembly, ktoré sú určené na oslovenie aktuálnej situácie v škole, vzájomné spoločné prepájanie sa, možnosť stretnúť zaujímavých hostí, či sa spoločne tešiť z úspechov alebo dobrých činov spolužiakov. Assembly môže byť miestnom prepájanie pre celý druhý stupeň, alebo pre konkrétne ročníky.

narniaweb-8

Dobré činy

Čin mesiaca

Zmyslom Činu mesiaca je poukázať na dobré činy, pozitívne príklady správania sa, ktorými deti môžu medzi sebou inšpirovať druhé deti. Optika, ktorú by sme deťom mali dávať nie je len “čo si zase zbúral?” ale skôr “čo si vybudoval?” Cieľom výchovného procesu nie je dieťa, ktoré nerobí nejaké veci, ale naopak, ktoré sa programovo snaží konať dobro.

ČIN MESIACA nemusí byť na prvý pohľad úžasne hrdinský, neopakovateľný jednorazový čin. Naopak môže to byť dobrý skutok, ktorý dokáže urobiť každý z nás, no napriek tomu ho málokedy urobíme.
Na vhodných miestach v škole sú škatule s formulármi, kde kedykoľvek môže dieťa aj učiteľ napísať a vhodiť akýkoľvek postreh, keď videl niekoho konať dobro. Z nominovaných činov vyberajú zástupcovia tried konsenzom čin, ktorý získa ocenenie Čin mesiaca a vyhlásia ho na assembly.

Žiacka komunita

Okrem "klasických" výletov organizujeme pre deti tieto akcie:
5. ročník - Škola v prírode v júni
Deti sa spoznávajú v rôznych situáciách v rôzne premiešaných skupinách zo všetkých piatackych pri hrách. Skúsia si niekoľko poznávacích experimentov a hier. Je to aj rozlúčenie advisorov so svojimi triedami.
6. ročník - Narnijské dobrodružstvo v septembri
V rámci projektového vyučovania (ale nie len) sa v deťoch snažíme rozvíjať zručnosti ako riešenie problémov a tímová spolupráca; v rámci hodnotového programu sa snažíme budovať charakter detí a rozvíjať v nich charakterové hodnoty. Práve tieto aspekty majú ako keby vyvrcholiť v aktivitách počas Narnijského dobrodružstva – deti sa v nich budú hrať viacdennú rolovú hru – tzv. LARP. Na niekoľko dní sa premenia na skupinu detí, ktoré boli povolané do Narnie, aby ju zachránili pre ovládnutím zlým Tašom. V tomto procese poznávajú, čo to znamená byť Narnijčanom (teda aké charakterové hodnoty má mať Narnijčan) a spoločne pracujú na tom, aby Narniu zachránili, pričom spoznajú, že v procese záchrany je každý dôležitý svojimi zručnosťami, talentami a danosťami.
7. ročník - Lyžiarsky kurz v januári
Je to výnimočná triedna akcia nevšedný týždeň s triedou aj s učiteľmi, možnosť zažiť sa v inom prostredí ako je to triedne/školské, nadviazať hlbší kontakt s učiteľmi. S inštruktormi pracujú na rozšírení pohybových a športových zručností, zdokonalení lyžiarskych techník. Veríme, že takýto intenzívny spoločný čas je pre deti nielen podporou fyzického, ale takisto aj duševného zdravia. Spravidla chodíme do strediska Salzstiegl – www.salzstiegl.at
8. ročník - Škola v prírode v júni
Dobrodružstvo bez mobilných telefónov, zamerané na reflexiu štúdia na škole, rozlúčenie pred odchodom na stredné školy alebo do 9. ročníka.
9. ročník - Teambuilding v septembri
Zoznámenie sa v premiešanom kolektíve, naladenie sa na posledný školský rok na základnej škole.
narniaweb-18
narniaweb-21
narniaweb-22
narniaweb-20
narniaweb-19
SONY DSC
narniaweb-24
narniaweb-32

Kontakt

Miroslava MARTONOVÁ

líderka tímu 2. stupňa
miroslava.martonova@narniaba.sk

Už od roku 1994 vytvárame bezpečné a radostné prostredie, v ktorom sa učíme práci na sebe, vnímavosti voči okoliu, zodpovednosti za svet a pokore pred Tajomstvom. Rozvíjame vedomosti, hodnoty, vzťahy a zručnosti, potrebné pre život v neustále sa meniacom svete.

Kontakt

Cirkevná základná škola – Narnia
Beňadická 38, 851 06 Bratislava
IČO: 30809193
DIČ: 2020911794

Sekretariát

po – pia: 7:30 – 16:00
tel.: +421 2 32 111 555
mail: tajomnik@narniaba.sk

Cesta – ako sa k nám dostať

Dôležité odkazy
  • Edupage
  • Pointbook
  • OneNote
  • Edupage
  • Pointbook
  • OneNote
Sledujte nás
Facebook Instagram Youtube
Školy
  • Bilingválne gymnázium C.S. Lewisa
  • Lýceum C.S. Lewisa
  • Narnia Trnava
  • Narnia Levice
  • Narnia Pezinok
  • Bilingválne gymnázium C.S. Lewisa
  • Lýceum C.S. Lewisa
  • Narnia Trnava
  • Narnia Levice
  • Narnia Pezinok

Už od roku 1994 vytvárame bezpečné a radostné prostredie, v ktorom sa učíme práci na sebe, vnímavosti voči okoliu, zodpovednosti za svet a pokore pred Tajomstvom. Rozvíjame vedomosti, hodnoty, vzťahy a zručnosti, potrebné pre život v neustále sa meniacom svete.

  • © 2023 Copyright CZŠ Narnia
  • GDPR
  • Cookies
  • Mapa stránky
  • Dizajn manuál
  • Vytvoril a navrhol: Webikon
  • Ilustrácie: daniole.com
© 2023 Copyright CZŠ Narnia
Spravujte súhlas so súbormi cookie
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
Zobraziť predvoľby
{title} {title} {title}

Expedícia

Výučba prírodovedných predmetov na 2. stupni prebieha s dôrazom na rozvoj konštruktivistického myslenia a objavovania. Naši vyučujúci sú dlhodobo zapojení do programu Expedícia, ktorý ponúka najucelenejšiu metodiku v tomto type výučby. Expedícia prináša žiakom:

  • hlbšie porozumenie prírodovedných javov a súvislostí,
  • spôsobilosti vedeckej práce potrebné aj v bežnom živote,
  • vedecké myslenie,
  • prírodovedné postoje

Projektové dni

Jeden krát za polrok prerušíme na týždeň vyučovanie podľa rozvrhu, aby sme sa zamerali na rozvoj zručností projektovou formou. Žiaci dostanú možnosť stať sa bádateľmi, objaviteľmi 
a mysliteľmi a hlbšie skúmať konkrétnu tému.

V jednotlivých ročníkoch sa zameriavame na tieto dôrazy:

  • 5. ročník – bádateľstvo, tímová práca
  • 6. ročník – objaviteľstvo, prezentačné zručnosti
  • 7. ročník – kritické myslenie
  • 8. ročník – príprava ročníkovej práce VIP
  • 9. ročník – dobročinnosť

Premiešanie žiackych kolektívov (MIX 6)

Veríme, že jednou z kľúčových zručností v 21. storočí je schopnosť adaptácie na spoluprácu v meniacom sa prostredí a v rozličných kolektívoch. Zároveň máme opakujúcu sa skúsenosť, že každá trieda si nesie niekoľko žiakov, ktorí nevedia vyjsť zo svojich koľají – zabehané masky/roly/správanie, toto môže u ostatných v triede vyvolávať pocit nezmeniteľného stavu, „naučenej bezmocnosti“. V niektorých triedach vznikajú „ponorkové choroby“, keď sa neustále dookola vracajú ku krivdám ešte z prvého stupňa (ako žiaci, tak aj rodičia).

Preto má premiešanie kolektívov za cieľ dať vzťahom v triede novú šancu, priestor na vzniknutie nových priateľstiev, dynamík a funguje ako prevencia sociálneho vyčleňovania jednotlivcov.

Výučba anglického jazyka

Viac informácií ako vyučujeme anglický jazyk nájtete na stránke Language department.