Vstupom do Narnie sa deti stávajú súčasťou našich narnijských príbehov.
Od prvého dňa spoločne zažívame rôzne dobrodružstvá, spoznávame nové veci, tvoríme, inšpirujeme sa, učíme sa byť v láskavých vzťahoch. Hodnoty a budovanie charakteru berieme ako prirodzenú súčasť života v škole, každodenný život v triede sa spája s vytváraním mnohých príležitostí na rast nielen v tom akademickom, ale aj ľudskom. Deti dostávajú priestor na vlastný rozvoj, budovanie zodpovednosti a samostatnosti. Všetko sa to deje v bezpečnom prostredí za sprievodu vnímavých, citlivých, podporujúcich a kreatívnych učiteľov.
Fakulty v Narnii fungujú ako menšie organizačné celky pre deti 1. stupňa. Na jednej fakulte (chodbe) sú deti z každého ročníka. Zámerom je, aby sa stretávali deti rôzneho veku, vzájomne sa obohacovali, pomáhali si navzájom, a tak aj spolu rástli.
Každá fakulta má svoj narnijský príbeh a sprievodcov priamo z Narnie. Tento príbeh deti postupne spoznávajú, berú si z neho poučenie a inšpiráciu do života. Okrem bežného fakultného života, prebiehajú počas roka rôzne spoločné aktivity na tzv. Fakultných dňoch.
Našou prioritou je dávať vzdelávaniu v Narnii zmysluplnosť. Snažíme sa používať metódy, prostredníctvom ktorých sa deti učia hľadať spôsoby riešenia problémov, viesť dialóg, zažívať úspech a radosť, rásť v zodpovednosti a samostatnosti.
Počas prvého stupňa dieťa putuje Cestou Narnijského hrdinu, na ktorej má príležitosť budovať svoj charakter, spoznávať dôležité cnosti a hodnoty, premýšľať o nich, diskutovať a naučiť sa ich používať.
Chceme, aby deti vstupovali do Narnie plné zvedavosti, hľadali tú správnu cestu, mnoho tajomného a objavného zažili a vyšli z nej lepší, láskaví a pripravení objavovať ďalej.
Narnijský hrdina v našom ponímaní:
Denne sa okolo nás udeje veľa dobrých činov, ktoré nemusia byť na prvý pohľad úžasné, hrdinské, neopakovateľné, jedinečné. Naopak, môžu to byť dobré skutky, ktoré dokáže urobiť každý z nás. Vedieme deti k všímavosti a oceňovaniu dobra. Každý z nás môže zapísať dobrý čin, ktorý si všimol, aby sa o ňom dozvedeli ostatní. Zmyslom je poukázať na pozitívne príklady správania sa, ktorými sa môžeme navzájom inšpirovať.
Jeden z dôležitých priestorov na budovanie charakteru a triednej komunity je ranný opening. Asi 15 minútové stíšenie, naladenie na témy dňa, rozhovory o hodnotách, neformálne čajové posedenia. Vnímame to ako jedinečný čas na budovanie vzťahov a bezpečného prostredia.
Dieťa v prvom ročníku prichádza do tímu spolu so svojou rodinou. A my ju chceme privítať rovnako ako dieťa. Zároveň má v triede dôležitý vlastný čas, čím je väčšia príležitosť ho spoznať.
Proces:
Dieťa sa stáva „hviezdou“ vo vybranom týždni. Má výsady (napr. chodí prvé v rade, prvé číta, je asistentom). A primerane si ich užíva. Stáva sa „hviezdou týždňa“. Privedie svoju rodinu do triedy, hovorí o sebe, predstaví všetkých členov rodiny, svoje aj spoločné záľuby. Spoločný čas v škole môže rodina spestriť aktivitou zameranou na spoznanie rodiny. Spoločný čas je práve to, kde si vytvárame vzťahy, niekedy aj na celý život.
Otvorená škola
Otvorená škola
Ranný Rest time
Ranný Rest time
Vstup detí do tried
Vstup detí do tried
Začiatok vyučovania - opening, vyučovanie prebieha do 11:55
Začiatok vyučovania - opening, vyučovanie prebieha do 11:55
Obed
Obed
Môže nasledovať poobedné vyučovanie podľa rozvrhu
Môže nasledovať poobedné vyučovanie podľa rozvrhu
Po skončení vyučovania je pre deti k dispozícii Rest time, kde môžu byť do 17:00
Po skončení vyučovania je pre deti k dispozícii Rest time, kde môžu byť do 17:00
Cirkevná základná škola – Narnia
Beňadická 38, 851 06 Bratislava
IČO: 30809193
DIČ: 2020911794
po – pia: 7:30 – 16:00
tel.: +421 2 32 111 555
mail: tajomnik@narniaba.sk
Už od roku 1994 vytvárame bezpečné a radostné prostredie, v ktorom sa učíme práci na sebe, vnímavosti voči okoliu, zodpovednosti za svet a pokore pred Tajomstvom. Rozvíjame vedomosti, hodnoty, vzťahy a zručnosti, potrebné pre život v neustále sa meniacom svete.
je založená na premýšľaní, spoločnom hľadaní riešení a objavovaní súvislostí. Zameriava sa hlavne na samostatné uvažovanie detí, podporu spolupráce, budovanie schopnosti tvorivo riešiť problémy s využitím predošlých skúseností. Najdôležitejšia je osobnosť dieťaťa a jej rozvoj.
Metóda je založená na dvanástich základných princípoch, ktorých používanie vedie k cieľom:
Comenia script je jednoduché nespojité písmo, ktorým učíme deti písať. Písmo má vypracované ťahy pre pravákov aj ľavákov, zároveň je vhodné aj pre dysgrafikov, prispieva k lepšej čitateľnosti. Používanie písma Comenia script napomáha k rýchlemu osvojeniu zručnosti písania, vďaka čomu umožňuje venovať viac pozornosti porozumeniu textu. Viac informácií o písme.
Čítanie vnímame ako dôležitý prostriedok na spoznávanie sveta a preto naň v rámci vyučovania vytvárame čas a priestor. Snažíme sa u detí prebúdzať radosť z čítania, minimalizovať stres a pomocou splývavej metódy aj eliminovať chybovosť pri čítaní. Kladieme dôraz na obsah prečítaného v kombinácii so správne zvládnutou technikou čítania. V rámci vyučovania využívame aj školskú knižnicu, v ktorej deti prežívajú viaceré čitateľské aktivity a príbehy spolu so školským knihovníkom.
Našou snahou je rôzne prichádzajúce témy prepájať naprieč predmetmi. V jednotlivých ročníkoch sa zameriavame na témy, ktoré deťom prostredníctvom zážitkov a tvorivých aktivít približujeme:
Pátraním, kreslením, zápisom do vlastnej kroniky spoznávajú deti blízke a vzdialenejšie okolie Bratislavy, jej históriu, pamiatky, sochy a rôzne detaily. Bratislavu spoznávame na mape, ale aj v skutočnosti, návštevou zaujímavých miest.
Vnímame dôležitosť spoznávania minulosti a odhaľovania jej tajomstva. Cez praktické aktivity sa deti presúvajú v čase a stávajú sa súčasťou rôznych historických období. Zažijú napríklad šitie kostýmov, hľadanie príbehov vlastných predkov, tvorbu vlastnej časovej osi, spoznávanie historických predmetov, na chvíľu sa stanú archeológmi, spoznávajú rytiersku statočnosť.
Od rozmanitosti v otázke náboženstva, kultúry, gastronómie, menšín a o jej pozitívnom prínose pre nás všetkých, až k pátraniu po tom, „Kam zmizli susedia?“
Naším cieľom je poukázať na nádej, priateľstvo, vzájomný rešpekt, toleranciu a obohatenie sa aj v ťažkých časoch. Celý projekt sa nesie v Biblickom odkaze: Nech sa všetko medzi vami deje v láske. (1.list Korinťanom)
Viac informácií ako vyučujeme anglický jazyk nájtete na stránke Language Departmentu.
Hodnotenie v Narnii vnímame ako spôsob zadávania spätnej väzby, informovanie o procese učenia sa a nasmerovanie dieťaťa k uvedomeniu si svojich predností aj výziev. Pri zadávaní spätnej väzby si všímame aj zvládnutie dôležitých zručností a poukazujeme na hodnotové nastavenie dieťaťa.
Je pre nás dôležité, aby dieťa poznalo jasné ciele, kľúčové témy, v predmetoch a aby dostalo priestor pracovať podľa svojich schopností. Neoddeliteľnou súčasťou obrazu dieťaťa je aj sebareflexia, ktorú sa snažíme do procesu učenia implementovať.