Preskočiť na obsah
  • O nás
    • Misia a vízia školy
    • Naše začiatky a príbeh
    • Správa školy
    • Vedenie školy
    • Učitelia a zamestnanci
  • Život v škole
    • Aktuality
    • 1. stupeň
    • 2. stupeň
    • Language department
    • Podporný tím
    • Rest time
    • Krúžky
  • Pre záujemcov
    • Virtuálna prehliadka
    • Proces prijímania
    • Poplatky za školu
    • Cesta – ako sa k nám dostať
    • Kariéra
  • Komunita rodičov
    • Narnijská komunita
    • Rada rodičov
    • OZ Brána do Narnie
    • Štipendijný fond Kaspian
    • Finančná podpora školy
  • Žiacka podpora
    • Formuláre a dokumenty
    • Stravovanie
    • Knižnica
    • Psychologická pomoc
    • Rada 26
    • Rozvrh
  • FAQ
  • O nás
    • Misia a vízia školy
    • Naše začiatky a príbeh
    • Správa školy
    • Vedenie školy
    • Učitelia a zamestnanci
  • Život v škole
    • Aktuality
    • 1. stupeň
    • 2. stupeň
    • Language department
    • Podporný tím
    • Rest time
    • Krúžky
  • Pre záujemcov
    • Virtuálna prehliadka
    • Proces prijímania
    • Poplatky za školu
    • Cesta – ako sa k nám dostať
    • Kariéra
  • Komunita rodičov
    • Narnijská komunita
    • Rada rodičov
    • OZ Brána do Narnie
    • Štipendijný fond Kaspian
    • Finančná podpora školy
  • Žiacka podpora
    • Formuláre a dokumenty
    • Stravovanie
    • Knižnica
    • Psychologická pomoc
    • Rada 26
    • Rozvrh
  • FAQ
  • O nás
    • Misia a vízia školy
    • Naše začiatky a príbeh
    • Správa školy
    • Vedenie školy
    • Učitelia a zamestnanci
  • Život v škole
    • Aktuality
    • 1. stupeň
    • 2. stupeň
    • Language department
    • Podporný tím
    • Rest time
    • Krúžky
  • Pre záujemcov
    • Virtuálna prehliadka
    • Proces prijímania
    • Poplatky za školu
    • Cesta – ako sa k nám dostať
    • Kariéra
  • Komunita rodičov
    • Narnijská komunita
    • Rada rodičov
    • OZ Brána do Narnie
    • Štipendijný fond Kaspian
    • Finančná podpora školy
  • Žiacka podpora
    • Formuláre a dokumenty
    • Stravovanie
    • Knižnica
    • Psychologická pomoc
    • Rada 26
    • Rozvrh
  • FAQ
  • O nás
    • Misia a vízia školy
    • Naše začiatky a príbeh
    • Správa školy
    • Vedenie školy
    • Učitelia a zamestnanci
  • Život v škole
    • Aktuality
    • 1. stupeň
    • 2. stupeň
    • Language department
    • Podporný tím
    • Rest time
    • Krúžky
  • Pre záujemcov
    • Virtuálna prehliadka
    • Proces prijímania
    • Poplatky za školu
    • Cesta – ako sa k nám dostať
    • Kariéra
  • Komunita rodičov
    • Narnijská komunita
    • Rada rodičov
    • OZ Brána do Narnie
    • Štipendijný fond Kaspian
    • Finančná podpora školy
  • Žiacka podpora
    • Formuláre a dokumenty
    • Stravovanie
    • Knižnica
    • Psychologická pomoc
    • Rada 26
    • Rozvrh
  • FAQ

1. stupeň

1. stupeň

Vstupom do Narnie sa deti stávajú súčasťou našich narnijských príbehov.

Od prvého dňa spoločne zažívame rôzne dobrodružstvá, spoznávame nové veci, tvoríme,  inšpirujeme sa, učíme sa byť v láskavých vzťahoch. Hodnoty a budovanie charakteru berieme ako prirodzenú súčasť života v škole, každodenný život v triede sa spája s vytváraním mnohých príležitostí na rast nielen v tom akademickom, ale aj  ľudskom. Deti dostávajú priestor na vlastný rozvoj, budovanie zodpovednosti a samostatnosti. Všetko sa to deje v bezpečnom prostredí za sprievodu vnímavých, citlivých, podporujúcich a kreatívnych učiteľov.

  • Fakulty
  • Vyučovanie
  • Budovanie charakteru
  • Dobré činy
  • Opening
  • Komunita
  • Štruktúra dňa
  • Fakulty
  • Vyučovanie
  • Budovanie charakteru
  • Dobré činy
  • Opening
  • Komunita
  • Štruktúra dňa

Rozdelenie na fakulty – Narnia v Narnii

Fakulty v Narnii fungujú ako menšie organizačné celky pre deti 1. stupňa. Na jednej fakulte (chodbe) sú deti z každého ročníka. Zámerom je, aby sa stretávali deti rôzneho veku, vzájomne sa obohacovali, pomáhali si navzájom, a tak aj spolu rástli.

Každá fakulta má svoj narnijský príbeh a sprievodcov priamo z Narnie. Tento príbeh deti postupne spoznávajú, berú si z neho poučenie a inšpiráciu do života. Okrem bežného fakultného života, prebiehajú počas roka rôzne spoločné aktivity na tzv. Fakultných dňoch.

Lampová divočina

Arkierovo

Dračí ostrov

Vyučovanie

Našou prioritou je dávať vzdelávaniu v Narnii zmysluplnosť. Snažíme sa používať metódy, prostredníctvom ktorých sa deti učia hľadať spôsoby riešenia problémov, viesť dialóg, zažívať úspech a radosť, rásť v zodpovednosti a samostatnosti.

Hejného metóda

vyučovania matematiky je založená na premýšľaní, spoločnom hľadaní riešení a objavovaní súvislostí.

Comenia script

je jednoduché nespojité písmo, ktorým učíme deti písať.

Čítanie

Tvoríme priestor, kde deti s radosťou čítajú a vstupujú do tajomstiev kníh.

Prepájanie predmetov

Našou snahou je rôzne prichádzajúce témy prepájať naprieč predmetmi.

Výučba anglického jazyka

Náš prístup k učeniu anglického jazyka je postavený na dôraze rozvoja všetkých štyroch jazykových zručností – čítania, písania, počúvania a rozprávania.

Spôsob hodnotenia

Naším cieľom je pomôcť každému žiakovi dosiahnuť jeho osobné maximum.

Hejného metóda

vyučovania matematiky je založená na premýšľaní, spoločnom hľadaní riešení a objavovaní súvislostí.

Comenia script

je jednoduché nespojité písmo, ktorým učíme deti písať.

Čítanie

Tvoríme priestor, kde deti s radosťou čítajú a vstupujú do tajomstiev kníh.

Prepájanie predmetov

Výučba anglického jazyka

Náš prístup k učeniu anglického jazyka je postavený na dôraze rozvoja všetkých štyroch jazykových zručností – čítania, písania, počúvania a rozprávania.

Spôsob hodnotenia

Naším cieľom je pomôcť každému žiakovi dosiahnuť jeho osobné maximum.

Budovanie charakteru

Počas prvého stupňa dieťa putuje Cestou Narnijského hrdinu, na ktorej má príležitosť budovať svoj charakter, spoznávať dôležité cnosti a hodnoty, premýšľať o nich, diskutovať a naučiť sa ich používať.
Chceme, aby deti vstupovali do Narnie plné zvedavosti, hľadali tú správnu cestu, mnoho tajomného a objavného zažili a vyšli z nej lepší, láskaví a pripravení objavovať ďalej.

Narnijský hrdina v našom ponímaní:

  • je odvážny a zodpovedný
  • buduje priateľstvá,
  • vie spolupracovať,
  • je statočný,
  • je tolerantný,
  • je rozvážny a hľadá spravodlivosť.

Dobré činy

Denne sa okolo nás udeje veľa dobrých činov, ktoré nemusia byť na prvý pohľad úžasné, hrdinské, neopakovateľné, jedinečné. Naopak, môžu to byť dobré skutky, ktoré dokáže urobiť každý z nás. Vedieme deti k všímavosti a oceňovaniu dobra. Každý z nás môže zapísať dobrý čin, ktorý si všimol, aby sa o ňom dozvedeli ostatní. Zmyslom je poukázať na pozitívne príklady správania sa, ktorými sa môžeme navzájom inšpirovať.

Čin mesiaca

Opening

Jeden z dôležitých priestorov na budovanie charakteru a triednej komunity je ranný opening. Asi 15 minútové stíšenie, naladenie na témy dňa, rozhovory o hodnotách, neformálne čajové posedenia. Vnímame to ako jedinečný čas na budovanie vzťahov a bezpečného prostredia.

Rodičovská komunita s nami a u nás

Hviezda týždňa

Dieťa v prvom ročníku prichádza do tímu spolu so svojou rodinou. A my ju chceme privítať rovnako ako dieťa. Zároveň má v triede dôležitý vlastný čas, čím je väčšia príležitosť ho spoznať.
Proces:
Dieťa sa stáva „hviezdou“ vo vybranom týždni. Má výsady (napr. chodí prvé v rade, prvé číta, je asistentom). A primerane si ich užíva. Stáva sa „hviezdou týždňa“. Privedie svoju rodinu do triedy, hovorí o sebe, predstaví všetkých členov rodiny, svoje aj spoločné záľuby. Spoločný čas v škole môže rodina spestriť aktivitou zameranou na spoznanie rodiny. Spoločný čas je práve to, kde si vytvárame vzťahy, niekedy aj na celý život.

Čítanie otcov

V druhom ročníku počas celého roka predstavia otcovia v triede rôzne detské knižky, ktoré vyberajú spolu so svojimi deťmi, čítajú im z nich a následne sa o nich rozprávajú. Niekoľko takýchto spoločných chvíľ si môžete pozrieť v nasledujúcom videu.

Štruktúra dňa

7:00 – 17:00

Otvorená škola

7:00 – 17:00

Otvorená škola

7:00 – 7:40

Ranný Rest time

7:00 – 7:40

Ranný Rest time

7:45

Vstup detí do tried

7:45

Vstup detí do tried

8:00 – 11:55

Začiatok vyučovania - opening, vyučovanie prebieha do 11:55

8:00 – 11:55

Začiatok vyučovania - opening, vyučovanie prebieha do 11:55

11:55 – 12:50

Obed

11:55 – 12:50

Obed

12:50 – 14:25

Môže nasledovať poobedné vyučovanie podľa rozvrhu

12:50 – 14:25

Môže nasledovať poobedné vyučovanie podľa rozvrhu

do 17:00

Po skončení vyučovania je pre deti k dispozícii Rest time, kde môžu byť do 17:00

do 17:00

Po skončení vyučovania je pre deti k dispozícii Rest time, kde môžu byť do 17:00

Kontakt

Hana PLACHÁ

líderka tímu 1. stupňa
hana.placha@narniaba.sk

Už od roku 1994 vytvárame bezpečné a radostné prostredie, v ktorom sa učíme práci na sebe, vnímavosti voči okoliu, zodpovednosti za svet a pokore pred Tajomstvom. Rozvíjame vedomosti, hodnoty, vzťahy a zručnosti, potrebné pre život v neustále sa meniacom svete.

Kontakt

Cirkevná základná škola – Narnia
Beňadická 38, 851 06 Bratislava
IČO: 30809193
DIČ: 2020911794

Sekretariát

po – pia: 7:30 – 16:00
tel.: +421 2 32 111 555
mail: tajomnik@narniaba.sk

Cesta – ako sa k nám dostať

Dôležité odkazy
  • Edupage
  • Pointbook
  • OneNote
  • Edupage
  • Pointbook
  • OneNote
Sledujte nás
Facebook Instagram Youtube
Školy
  • Bilingválne gymnázium C.S. Lewisa
  • Lýceum C.S. Lewisa
  • Narnia Trnava
  • Narnia Levice
  • Narnia Pezinok
  • Bilingválne gymnázium C.S. Lewisa
  • Lýceum C.S. Lewisa
  • Narnia Trnava
  • Narnia Levice
  • Narnia Pezinok

Už od roku 1994 vytvárame bezpečné a radostné prostredie, v ktorom sa učíme práci na sebe, vnímavosti voči okoliu, zodpovednosti za svet a pokore pred Tajomstvom. Rozvíjame vedomosti, hodnoty, vzťahy a zručnosti, potrebné pre život v neustále sa meniacom svete.

  • © 2023 Copyright CZŠ Narnia
  • GDPR
  • Cookies
  • Mapa stránky
  • Dizajn manuál
  • Vytvoril a navrhol: Webikon
  • Ilustrácie: daniole.com
© 2023 Copyright CZŠ Narnia
Spravujte súhlas so súbormi cookie
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
Zobraziť predvoľby
{title} {title} {title}

Hejného metóda vyučovania matematiky

je založená na premýšľaní, spoločnom hľadaní riešení a objavovaní súvislostí. Zameriava sa hlavne na samostatné uvažovanie detí, podporu spolupráce, budovanie schopnosti tvorivo riešiť problémy s využitím predošlých skúseností. Najdôležitejšia je osobnosť dieťaťa a jej rozvoj.

Metóda je založená na dvanástich základných princípoch, ktorých používanie vedie k cieľom:

  • Radosť z matematiky
  • Rozvoj sociálnych zručností
  • Nárast intelektuálnych schopností
  • Prehlbovanie znalostí

Comenia script

Comenia script je jednoduché nespojité písmo, ktorým učíme deti písať.  Písmo má vypracované ťahy pre pravákov aj ľavákov, zároveň je vhodné aj pre dysgrafikov, prispieva k lepšej čitateľnosti.  Používanie písma Comenia script napomáha k rýchlemu osvojeniu zručnosti písania, vďaka čomu umožňuje venovať viac pozornosti porozumeniu textu. Viac informácií o písme.

Čítanie

Čítanie vnímame ako dôležitý prostriedok na spoznávanie sveta a preto naň v rámci vyučovania vytvárame čas a priestor. Snažíme sa u detí prebúdzať radosť z čítania, minimalizovať stres a pomocou splývavej metódy aj eliminovať chybovosť pri čítaní. Kladieme dôraz na obsah prečítaného v kombinácii so správne zvládnutou technikou čítania. V rámci vyučovania využívame aj školskú knižnicu, v ktorej deti prežívajú viaceré čitateľské aktivity a príbehy spolu so školským knihovníkom.

 

Prepájanie predmetov

Našou snahou je rôzne prichádzajúce témy prepájať naprieč predmetmi. V jednotlivých ročníkoch sa zameriavame na témy, ktoré deťom prostredníctvom zážitkov a tvorivých aktivít približujeme:

 

Potulky Bratislavou – téma 2. ročníka

Pátraním, kreslením, zápisom do vlastnej kroniky spoznávajú deti blízke a vzdialenejšie okolie Bratislavy, jej históriu, pamiatky, sochy a rôzne detaily. Bratislavu spoznávame na mape, ale aj v skutočnosti, návštevou zaujímavých miest.

 

Tajomstvo minulosti – téma 3. ročníka

Vnímame dôležitosť spoznávania minulosti a odhaľovania jej tajomstva. Cez praktické aktivity sa deti presúvajú v čase a stávajú sa súčasťou rôznych historických období. Zažijú napríklad šitie kostýmov, hľadanie príbehov vlastných predkov, tvorbu vlastnej časovej osi, spoznávanie historických predmetov, na chvíľu sa stanú archeológmi, spoznávajú rytiersku statočnosť.

 

Kam zmizli susedia – téma 4. ročníka

Od rozmanitosti v otázke náboženstva, kultúry, gastronómie, menšín a o jej pozitívnom prínose pre nás všetkých, až k pátraniu po tom, „Kam zmizli susedia?“

Naším cieľom je poukázať na nádej, priateľstvo, vzájomný rešpekt, toleranciu a obohatenie sa aj v ťažkých časoch. Celý projekt sa nesie v Biblickom odkaze: Nech sa všetko medzi vami deje v láske. (1.list Korinťanom)

Výučba anglického jazyka

Viac informácií ako vyučujeme anglický jazyk nájtete na stránke Language Departmentu.

Spôsob hodnotenia

Hodnotenie v Narnii vnímame ako spôsob zadávania spätnej väzby, informovanie o procese učenia sa a nasmerovanie dieťaťa k uvedomeniu si svojich predností aj výziev. Pri zadávaní spätnej väzby si všímame aj zvládnutie dôležitých zručností a poukazujeme na hodnotové nastavenie dieťaťa.  

Je pre nás dôležité, aby dieťa poznalo jasné ciele, kľúčové témy, v predmetoch a aby dostalo priestor pracovať podľa svojich schopností. Neoddeliteľnou súčasťou obrazu dieťaťa je aj sebareflexia, ktorú sa snažíme do procesu učenia implementovať.