Prihlásiť

Prihlásenie k vášmu kontu

Uživateľ *
Heslo *
Pamätaj si ma

Na konferenciu sme pre pre účastníkov pripravili nasledovné prenášky, workshopy a semináre. Preštudujte ponuku a  zapíšte si názov prednášok, seminárov a workshopov, ktoré vás zaujali. Po spustení registrácie sa budete môcť na ne prihlásiť. Počas konferencie sa väčšina z nich dvakrát zopakuje.

V prípade akýchkoľvek otázok nás prosím kontaktujte emailom na: rastiemespolu@narnia.sk

 

 

DETI A DOMÁCE POVINNOSTI

Deti, ktoré majú povinnosti v domácnosti, majú vyššie sebavedomie, sú zodpovednejšie, lepšie zvládajú frustráciu a vedia si počkať na ocenenie, čo sú všetko vlastnosti, ktoré prispievajú k lepším študijným výsledkom a neskôr aj k úspechu v práci. Sú aj spokojnejšie v sociálnom živote, majú tendencie prispievať k spoločnému blahu a vedia napríklad oceniť prácu iných ľudí (z výskumu americkej profesorky Marty Rossmannovej). Hoci sú benefity nepopierateľné, pravdou je, že domáce práce nemiluje nikto.
Obzvlášť deti v tínedžerskom veku tieto povinnosti otravujú. Majú pocit, že by namiesto nich mohli robiť obrovské množstvo úplne iných a ďaleko zábavnejších aktivít. Ako deti domácim povinnostiam teda naučiť? Pozývame Vás na workshop, kde sa dozviete ako si domáce práce doma rozdeliť, čomu sa vyhnúť a čo naopak funguje, aby deti v domácnosti pomáhali.

Lektor:

Eva HARGAŠOVÁ,
klinická psychologička a psychoterapeutka, má vlastnú psychologickú ambulanciu v Bratislave (www.centrumzmeny.sk).
Žena, psychologička, manželka, matka, sestra a priateľka. Pracuje s rodinami, pármi a jednotlivcami, ktorí sa chcú cítiť lepšie, zdravšie a radostnejšie. Jej terapeutický prístup je založený na učení rodinnej terapeutky Virginie Satirovej.

 

DETI_KNIHY_MÉDIÁ

Na workshope sa sústredíme na konfrontáciu medzi knihou (čítaním) a novými médiami. Vo forme výkladu i praktických ukážok a cvičení sa zameriame na prezentáciu a analýzu efektov oboch fenoménov, tiež na analýzu čitateľských stratégií pre jednotlivé typy čitateľov.

Lektor:

Ľudmila HRDINÁKOVÁ
je členkou Katedry knižničnej a informačnej vedy, dlhodobo sa venuje problematike rozvoja čitateľstva a psychológie čítania vo výskumnej, pedagogickej a praktickej rovine, i širšiemu kontextu čitateľskej, informačnej a mediálnej gramotnosti.

 

MOC a BEZMOC PRI VÝCHOVE DETÍ V PUBERTE

Ako sa rodič chytá do scenárov, ktoré nikam nevedú. Niečo o devalvačnej komunikácii alebo ako povedať pravdu a neznevážiť toho druhého.
Ako nám deti môžu pomôcť "rozpúšťať" vlastné ego. Ako nestratiť kontakt so svojimi zdrojmi tak, aby sme ustáli aj náročné situácie.
Ako pomôcť dospieť sebe a svojim blízkym k sebaúcte a zodpovednosti za vlastný život.

Lektor:

Zlatica BARTÍKOVÁ,
psychologička, psychoterapeutka v súkromnej praxi.
Hovorí, že na odborníka sa začala meniť až s poznaním, že odborníkom na svoj život je každý človek sám, terapeut je len ten sprevádzajúci.

 

HEJNÉHO MATEMATIKA iba pre rodičov

Príďte si zažiť hodinu matematiky, ktorú zažívajú aj Vaše deti. Budeme spoločne objavovať princípy Hejného metódy v niektorých prostrediach a témach, a hľadať tak úplne inú cestu k jej porozumeniu.

Lektor:

Soňa POPROCKÁ
Hanka PLACHÁ,
Katka CAGÁŇOVÁ
nadšené učiteľky CZŠ Narnia, absolventky viacerých školení, konferencií a workshopov Hejného metódy, ktoré podobne ako profesor matematiky Milan Hejný, tvrdia, že matematika môže byť zdrojom radosti.

 

GENERÁCIA Z - DIGITÁLNE DETI V POSTPRAVDIVOM SVETE

Alebo príbeh o tom, ako sa deti a pravda stratili na internete.
(A my s nimi.)
Prejdeme spolu fascinujúci príbeh generácií 20. storočia až po Generáciu Z.
Budeme sa snažiť preniknúť do sveta súčasných teenagerov. Do ich túžob, spôsobu života a virtuálneho sveta, v ktorom trávia väčšinu času.
Spolu budeme uvažovať o spôsoboch, ako im porozumieť, byť s nimi a učiť sa spolu žiť v tomto rýchlom a komplikovanom svete.

Lektor:

Števo MACHAJDÍK,
mentor Združenia D3, spoluautor tútoringového programu, učiteľ Náboženstva a etiky na Bilgyme zakladateľ teenagerských neformálnych skupín, riaditeľ firmy OIL Partner.
Má viac ako 15 ročné skúsenosti s prácou a budovaním vzťahov s teenagermi.

 

AKO "NEZABIŤ" DETI KRÚŽKAMI

Ako čo najlepšie vybrať krúžky pre svoje dieťa? Ako mu dopriať čo najviac možností, a pritom ho (a seba) nepreťažiť? Diskusia s Matúšom Bakytom, bývalým narnijským psychológom

Lektor:

Matúš BAKYTA, 

bývalý školský psychológ na Narnii, ktorý sa veľa zamýšľa nad tým, ako si v živote udržiavať rovnováhu medzi prácou a pohodou.

 

AKO VYCHOVAŤ "NEROZBITNÉ" DETI v 21. STOROČÍ?

Porozprávame sa o tom, aké výzvy kladie na rodičov dnešná doba a ako na tie výzvy reagovať, aby sme vychovali deti, ktoré sú "nerozbitné".
Budeme hľadať to, čo deti naozaj potrebujú a to, čo deti naozaj nepotrebujú. A ako tie dve kategórie od seba odlíšiť.
Tiež rozdebatujeme najpálčivejšiu rodičovskú tému dneška - digitálne technológie.

Lektor:

Slávka KUBÍKOVÁ,

je novinárka, ktorá o rodičovstve veľa číta, píše a robí rozhovory so zaujímavými ľuďmi. Túto jeseň jej vyšla prvá kniha Klub nerozbitných detí. 

 

VIERA V DNEŠNEJ DOBE, ALEBO "ČO SA NA TOM NÁBOŽENSTVE TIE DETI VLASTNE UČIA A AKO NA TO MÔŽEME NADVIAZAŤ MY DOMA"

S čím sa deti na hodinách náboženstva stretávajú?
Priblížime si základnú koncepciu vyučovania náboženstva na našej škole, dozviete sa na čo dávame pri vyučovaní dôraz:

  • Zamyslíme sa nad tým, či je viera v dnešnej dobe ešte vôbec potrebná
  • Pozriete si ukážkovú hodinu

Ako rozvíjať vieru doma?

  • Porozprávame sa o našich vlastných skúsenostiach, tipoch a námetoch
    Predstavíme rôzne druhy detských Biblií a spôsoby práce s nimi

Lektor:

Monika MITANOVÁ,
Táňa Trúsiková,
Jarka Krajčiová,

učiteľky náboženstva na Narnii v Bratislave aj v Pezinku.

 

NEJDE O PRAVDU, ALE O POROZUMENIE

Emócie sú neoddeliteľnou súčasťou nášho bytia. Bez nich by život nemal žiadnu šťavu a Interaktívny seminár pre manželov alebo tých, čo sa naň pripravujú sa venuje:

  • - zámeru, s akým bolo manželstvo stvorené
  • - emocionálnym potrebám každého človeka a čo s tým, keď ich nemáme dlhodobo napĺňané
  • - čo s preplneným emocionálnym pohárom?
  • - aké to má symptómy?
  • - dá sa vyprázdniť aj bez vzájomného zraňovania sa?
  • - ako sa starať o naše manželstvo - praktické zručnosti

Lektor:

Ester JANKOVIČOVÁ,
pôvodným povolaním učiteľka huslí a angličtiny. Manželskému poradenstvu sa venuje posledných 15 rokov. Od r. 2005 spoluorganizuje pre manželské páry víkendovky nazvané „Od dobrého k skvelému“, kde so slovenským tímom Naše manželstvo n.o. prináša témy obohacujúce manželský vzťah. Certifikát získala od Inštitútu Davida Fergusona The Great Commandment Network (www.greatcommandment.net).
Ako vyškolený laický kresťanský kouč sa venuje osobnému poradenstvu, koučingu, podporným skupinám pre rodinných príslušníkov závislých a párovému poradenstvu.

 

MY DOSPELÍ ČÍTAME OD RÁNA DO VEČERA A NAŠE DETI NAMIESTO ČÍTANIA ŤUKAJÚ DO MOBILU. AKO JE TO MOŽNÉ?

Lepšie čítať, rozumieť tomu čo čítam, znamená lepšie sa učiť. Čo môžeme urobiť preto, aby dieťa nezískalo odpor k čítaniu, ale naopak, aby čítanie a učenie sa čítaním milovalo?
Workshop o tom ako vytvárať doma a vo svojom blízkom okruhu čitateľské spoločenstvo.

Lektor:

Tibor HUJDIČ alias pán Mrkvička,
bol autorom relácie „Detská knižnica“ o kvalitných knihách pre deti a mládež vysielanej v Slovenskom rozhlase. Je propagátorom čítania detí a deťom, vedie semináre pre knihovníkov o práci s detským čitateľom, semináre pre učiteľov o čitateľskej gramotnosti, a je neúnavným čitateľom všetkým rodičom a deťom, ktorí chcú skvelú knihu pre deti počúvať.

 

Misia a vízia školy

Text misie, ktorým sa donedávna riadila škola pôvodne vznikol v roku 2004. Odvtedy sa zmenila spoločnosť aj prostredie, v ktorom škola existuje. V školskom roku 2017/18 preto prebehol proces hľadania novej podoby misie, ktorou sa škola bude riadiť v nasledovných rokoch. O tom, ako nový text misie vznikal, čo hovorí a kam školu možno posunie sa budete môcť rozprávať s riaditeľom školy a jej manažérom. 

Lektor:

Roman BARANOVIČ a Daniel BÚTORA,

riaditeľ školy a jej manažér

 

RPG pre rodičov

Počuli ste už o Role playing games? Alebo po slovensky Hrách na hrdinov? nepočítačových hrách, v ktorých sa hráči vydávajú na dobrodružné výpravy za pokladmi a dobrodružstvami vo vymyslených svetoch. Hry rozvíjajúce fantáziu a dobrú partiu, ktoré narnijské deti radi hrávajú so svojím knihovníkom. Chceli by sme účastníkom workshopu dať príležitosť zažiť si takúto hru na vlastnej koži a získať vhľad do pravidiel, aby sa možno vedeli tieto hry zahrať aj doma so svojimi deťmi.

Lektor:

Michal KAŠČÁK,

knihovník v Narnii

 

EX LIBRIS alebo označ si svoju knihu (Arteworkshop)

Na to, aby sa nám vrátili požičané knihy je dobré si ich označiť. Ex libris je knižná značka. Na workshope budeme vyrábať vlastné pečiatky, z iniciálov svojho mena alebo z iných námetov, ktoré nás charakterizujú.

Lektor:

Zuzana ŠICKOVÁ,
vyštudovala výtvarnú výchovu na Pedagogickej fakulte UK, študovala tiež dejiny umenia vo Francúzsku. Venuje sa výtvarnému umeniu (maľbe a grafike) so svojim manželom sochárom, v Narnii učí tretí rok.

 

 

HUDOBNÁ DIELŇA PRE VŠETKÝCH

Hudbu najlepšie pochopíme, keď ju budeme hrať. Chce to však odvahu. V hudobnej dielni máte príležitosť si v dobrej a tvorivej atmosfére vyskúšať zahrať si blues alebo sambu. A to aj tí, ktorí ešte v živote na žiadnom hudobnom nástroji nehrali.

Lektor:

Ľuboš ZAŤKO
vyštudoval Hudobnú fakultu VŠMU v Bratislave a Univerzitu J.Keplera v Linci. Založil hudobnú školu (www.hudobnaskola.sk ). Hudobnú výchovu učí rád a dobrovoľne, je to pre neho príležitosť posunúť vlastné nadšenie pre hudbu iným ľuďom. Deťom chce odovzdať kus hudobného remesla, nie však iba tým, čo chodia do hudobnej školy, ale aj deťom z ulice, či inak znevýhodneným.

 

AKO MÔŽEME UROBIŤ VIAC PRE SLOVENSKÉ ŠKOLSTVO?

Anotácia:

Ako rodičia či učitelia v Narnii niekedy už ani nevieme, aké je to byť „na druhej strane“ – medzi tými, ktorí podobné možnosti ako my nemali a nemajú. Podľa meraní OECD je dnes viac ako 30% mladých ľudí na Slovensku po absolvovaní ZŠ funkčne negramotných, tzn. nedokáže kriticky myslieť, čítať text s porozumením a orientovať sa v živote. Sú to v drvivej väčšine detí z chudobných rodín a z menej podnetného prostredia. Viacerí z nás sa preto aktívne zapojili do programu Teach for Slovakia, ktorý sa usiluje do vzdelávania prilákať najtalentovanejších ľudí v krajine, pričom ich pozornosť sa zameriava práve na znevýhodnené detí. Založili sme tiež komunitu podporovateľov programu – ľudí, ktorí síce vôbec nemajú čas, ale chcú aspoň malým podielom k zlepšeniu situácie prispieť. Ak tiež patríte medzi takýchto ľudí, potom je tento workshop určený práve pre vás.

Teach For Slovakia: Medzinárodný program fungujúci v 50 krajinách sveta s cieľom zlepšiť výsledky školstva, na Slovensku realizovaný pod záštitou prezidenta Andreja Kisku. Viac informácii - krátke video z osláv 5.výročia, krátky materiál  o aktivitách a prvých výsledkoch, reportáž roka 2017 o našej práci v škole v Šarišských Bohdanovciach

Lektor:

Tomáš Horváth:
Druhý rok učí dejepis na II. stupni v bratislavskej Narnii. Predtým pôsobil dva roky ako učiteľ angličtiny v ZŠ Markušovce v rámci programu Teach for Slovakia. So svojimi žiakmi vydal knihu Môj príbeh a jeho pôsobenie ocenila Štátna školská inšpekcia ako príklad dobrej praxe za rok 2016/2017. Popri učení na Narnii pripravuje obsah programu Change for Slovakia, komunity, ktorá podporuje pôsobenie mladých lídrov v slovenskom školstve.

Stanislav Boledovič

Je zakladateľ Teach for Slovakia, Nexterie a ďalších iniciatív v oblasti vzdelávania. Je rodičom na Narnii.

Daniel Bútora

Je členom Správnej rady Teach for Slovakia, riaditeľom Združenia škôl C. S. Lewisa, zakladateľom Akadémie riaditeľov a rodičom na Narnii.

 

AKO MÔŽE RODIČ PODPORIŤ RAST SVOJICH DETÍ

Rozprávať sa budeme o bariérach prostredia, ktoré robia z detí začarované bytosti, ktoré sa správajú nezvyčajne, nie však tak, ako by sme očakávali.
Ako podporovať vnútornú motiváciu detí tak, aby dokázali objaviť a rozvíjať svoj potenciál. Ako zvyšovať ich odolnosť a vytrvalosť. Ako ich viesť k schopnosti vymedziť sa, byť sám sebou. Ako im pomôcť byť v živote úspešný.

Lektor:

Martin KURUC,

začínal ako špeciálny pedagóg v zariadení pre deti s poruchami učenia a správania. Po absolvovaní dynamicky orientovaného terapeutického výcviku SUR na Karlovej univerzite v Prahe viedol terapeutické skupiny pre chlapcov s poruchami učenia a správania umiestnených v Liečebno-výchovnom sanatóriu a víkendové skupiny pre ich rodičov. Absolvoval kurzy Nenásilnej komunikácie, Efektívneho rodičovstva a Rešpektovať a byť rešpektovaný. Dnes občasne spolupracuje s Diagnostickým centrom na Trnávke v Bratislave. Intenzívne s Nadáciou Pontis a n.o. Indícia. Príležitostne s Teach for Slovakia a Komenského inštitútom. Aktuálne pôsobí na Katedre pedagogiky a sociálnej pedagogiky, Pedagogickej fakulty UK v Bratislave. Dlhodobo sa venuje témam podpory motivácie a morálneho usudzovania detí. Sympatizuje s Montessori pedagogikou a školou Summerhill. Je šťastne ženatý, otec troch dcér.

 

MÁM DIEŤA SO ŠPECIFICKÝMI POTREBAMI

Ako prijať dieťa so špecifickými potrebami? Ako mu porozumieť? Ako mu pomôcť zvládnuť výzvy školy? Ako mu umožniť zažiť úspech z učenia?
Toto sú otázky, ktoré si zaiste kladú rodičia detí s dyslexiou, dysgrafiou, dysortografiou, poruchou pozornosti, a inými špecifikami. Veríme, že spolu nájdeme stratégie, ktoré pomôžu aj takýmto deťom (nielen) v škole zažiariť.

Lektor:

ŠPECIÁLNY TÍM v Narnii tvorí 11 odborníkov - špeciálnych pedagógov, psychológov a asistentov učiteľa. Deťom poskytujú psychologickú a špeciálno-pedagogickú podporu. Spolu s učiteľmi sa starajú o bezpečné prostredie školy, o zlepšovanie vzťahov a sociálnej klímy, o rozvoj emocionálnej inteligencie, sociálnych kompetencií a zručností detí.

 

BUDOVANIE ODOLNOSTI VOČI TRAUMATICKÝM A ZÁŤAŽOVÝM ŽIVOTNÝM SITUÁCIÁM (a čo robiť, keď sa udejú).

Občas býva na cestách blato, a lepšie sa po ňom chodí, keď máme dobré topánky. A tak isto je to aj v našich životoch. Keď sa nám prihodí niečo nečakané, lepšie to zvládneme, keď máme na to vytvorené vnútorné zdroje.

Na workshope si ukážeme ako môžeme budovať psychickú odolnosť seba a vo svojej rodine.
Tiež čo môžeme spraviť, keď sa dieťa bojí odlúčenia, alebo keď sa v rodine prihodí niečo ťažké, traumatické.

Ukážeme a naučíme sa techniky, ktoré nám pomôžu budovať si vnútornú odolnosť a učiť to aj naše deti.

Lektor:

Jana RAČKOVÁ VYSKOČIL,
psychologička a psychoterapeutka. Popri štúdiu psychológie absolvovala arteterapeutický výcvik v Prahe, výcvik EMDR psychoterapie pre prácu s traumou, TIR a výcvik v gestalt psychoterapii. Venuje deťom, dospelým a celým rodinám, ktoré zažili traumu.
Je súčasťou tímu Modrého anjela, kde poskytuje krízovú intervenciu - podporu ľuďom po tragickej udalosti.
Viac na http://nepokojnamysel-sk.webnode.sk/o-nas/

Zaujala vás ponuka prednášok, seminárov a workshopov na našej konferencii? Prečítajte si o konferencii viac na stránke venovanej konferencii.Prihlásť sa na ňu budete môcť od 19.11.2018

Dôležité odkazy

FaLang translation system by Faboba